Ons CONCEPT

 
 

Het moet niet moeilijk zijn om gezonde keuzes te maken.

 
CONCEPT Health paradox_lores.png

99% van alle mensen wilt gezonder leven.
78% van alle mensen weet hoe ze dat moeten doen.
Slechts 25% doet het.

Dit noemt men de health paradox.
Nog paradoxaler: de meeste juice companies mikken net op die 25%.

 
 
CONCEPT ONZE MISSIE.png

Met Gingerwald willen wij de pizza-etende Red bull-drinkers overtuigen dat ze geen juice cleanse van 30 dagen moeten volgen of een Ayurvedisch yoga-abonnement (ja, dat bestaat echt) hoeven te nemen om gezond te doen. Of hoe we het nog wel eens durven verwoorden:

“Gingerwald, dat is juice for people that don’t do juice.”

 
 
CONCEPT nudging.png

We spenderen een groot deel van onze tijd op het werk. Health at work-initiatieven zijn dus geweldig, maar vaak tevergeefs.  De fruitmanden geraken wel op… dankzij diegenen die daarvoor ook al fruit aten.

Bij Gingerwald maken we de gezonde keuze zo laagdrempelig mogelijk zonder hierbij iemand met het vingertje te wijzen. Dat doen we door middel van nudging.

 
 
CONCEPT Hoe2_lores.png

Hoe nudgen wij dan?

  1. door de grootte van ons flesje
    1 shotje heeft een inhoud van 100 ml en bevat ongeveer 250g groenten, fruit en kruiden. verfrissend en geen toegevoegde bullsh*t. een portie puur natuur dat je kan binnenkrijgen in enkele slokken.

  2. door de aantrekkelijke juice corner
    het steigerhouten design van onze juice corner is een echte eye-catcher. met de ingebouwde tablet zie je in een oogopslag welke drankjes er zijn, hun ingrediënten en nutriënten en dus ook wat ze allemaal binnenkrijgen met één shotje. we leveren hier tweemaal in de week telkens 3 verschillende smaakcombinaties. met meer dan 100 verschillende smaken zal Gingerwald dus nooit beginnen vervelen.

  3. via de Gingerwald app

    er wordt een community gebouwd rond Gingerwald. wie van je collega’s was er spinaziekoning- of koningin deze keer? hoeveel gember heb je als bedrijf al op deze maand? door gamification wordt het drinken van onze groenten- fruit- en kruidensapjes iets plezants. •we werken momenteel aan een nieuwe app waar het gamification aspect nog meer naar boven komt. release date to be announced. •

 
 
CONCEPT nRESULTS_lores.png

Het zotste van al?

Het werkt! Meer dan 80% van de werknemers begint met juicen na het installeren van een juice corner. Het gezondheidsaspect zit niet eens in de top 3 van redenen om te juicen. De #1? Omdat het gemakkelijk is. Op #2 en #3 komen het constant variërende aanbod en de gamification/het ‘plezante’. En dat is waarom we het doen!

 

Een juice corner bij jou op de werkvloer?

Meer weten over het verhaal van Gingerwald en Jan, de founder?